چرا قلعه نوعی به خندوانه نرفت ؟؟

علت اینکه چرا قلعه نوعی به برنامه خندوانه نرفت را در ادامه مطلب بخوانید.

چرا قلعه نوعی به خندوانه نرفت ؟؟

چرا قلعه نوعی به خندوانه نرفت

قلعه‌نویی که هرساله در نازی‌آباد نذر دارد پس از عزاداری با روزنامه گل به‌طور تفصیلی مصاحبه کرد. او که این روزها کمتر صحبت می‌کند تا حرف‌هایش دستاویزی برای مخالفان نشود در این گفت‌وگو حرف‌های جدیدی داشت. قلعه‌نویی که مسلک و مرام خاص خودش را دارد شاید اگر مانند خیلی‌ها در مسیر باد حرکت می‌کرد زودتر از این‌ها به عنوان سرمربی تیم ملی روی نیمکت ایران نشسته بود. وی در این گفت‌وگو درباره شکایت نکونام، برنامه 90 و دیدار نافرجامش با مورینیو صحبت کرد.

برنامه خندوانه فصل دوم تمام شد اما هنوز حاشیه های جالب آن ادامه دارد پیشنهاد می کنیم مطلب " ادامه حاشیه های برنامه خندوانه " را بخوانید.

هرساله در نازی‌آباد عزاداری می‌کنید. امسال حال و هوای عزاداری‌ها چطور بود؟

طبق سنوات گذشته به محله قدیمی‌مان آمدیم و خوشحال هستم که بگویم مردم ایران هرساله نهضت عاشورایی را به خوبی به جا می‌آورند اما می‌خواهم بگویم مهمتر از شور حسینی شعور حسینی است. خدا کند که در این عاشورای حسینی همه شعور حسینی هم پیدا کنند.... ان‌شاء‌ا... که این‌طور شود.

در این روزها چه دعایی کردید یا از چه کسانی گذشت داشتید؟

ما هم مثل بقیه دعا کردیم و ان‌شاء‌ا... که قبول درگاه حق‌تعالی باشد. اجازه بدهید دعاهایم بین خودم و خدایم باقی بماند.

می‌خواستم از مورینیو بپرسم چرا چلسی افت کرده

در سفر اوکراین قرار بود با مورینیو دیداری داشته باشید. این دیدار انجام شد؟‌

قبل از سفر از طریق ایمان عالمی مکاتبه‌ای داشتیم تا اگر شرایط فراهم شد نشستی با آقای مورینیو داشته باشیم اما شرایط برای این نشست فراهم نشد.

اگر دیدارتان با مورینیو مهیا می‌شد چه صحبتی با او داشتید؟‌

بیشتر می‌خواستیم یک گفت‌وگوی دوستانه داشته باشیم به خصوص اینکه مورینیو آدم بزرگی است و دیگر لازم به گفتن نیست، مورینیو است دیگر...

گویا الگوی مربیگری شما هم مورینیو است؟

بحث الگو نیست. او آدم بزرگی است و خوب است که با چنین آدم‌هایی درباره فوتبال و فلسفه فکری‌شان صحبت کنیم.

می‌خواستم دقیقا بدانم چه سوالاتی در ذهن شما بود برای دیدار با مورینیو؟

بیشتر می‌خواستم درباره فوتبال بپرسم و چه شرایطی به وجود آمده که چلسی افت کرده است.

درباره نحوه تمرینات و این‌جور مسایل هم سوالی داشتید؟‌

نگاه کنید این‌طور نیست که می‌گویند. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند هیچ چیز از مسایل فنی و فوتبال نمی‌دانند. شما در اینترنت می‌توانید دو هزار تمرین دانلود کنید. تمرین براساس فلسفه تاکتیکی مربی شکل می‌گیرد. کسانی که می‌گویند باید تمرینات آنچنانی باشد به خدا اگر از فوتبال چیزی بفهمند. کاری ندارد زنگ بزنید آلمان یک عالمه سی‌دی و نوار فوتبال برای شما پست کنند. اگر این‌طوری بود که همه قهرمان می‌شدند. مهم این است که خودت به عنوان سرمربی براساس خواسته‌های تاکتیکی‌ات تمرینات را طراحی کنی.

چطور جلالی فحش می‌خورد ناراحت می‌شود اما من حق ندارم!

در روزهایی که شما به اوکراین رفته بودید دادگاه نکونام برگزار شد و جلالی در مصاحبه‌ای گفته با شما جلسه می‌گذارد تا نکونام را ببخشید، این کار را می‌کنید؟‌

این کاری است که باید بالاخره پیگیر شویم. هر حرفی که زده شده من نبودم اما درباره خود آقای جلالی باید بگویم، شنیده‌ام در بازی با ذوب‌آهن تماشاگران علیه او فحاشی کرده‌اند و او به شدت ناراحت شده بود. چطور آقای جلالی می‌تواند ناراحت شود اما ما نباید ناراحت شویم. من تا آخر این پرونده را می‌روم چون باید پاسخ تهمت‌هایی که زده‌اند را بدهند.

آرش برهانی هم در دادگاه شما به عنوان شاهد حاضر شده بود تا بین شما و نکونام آشتی برقرار کند؟

تا جایی که می‌دانم برهانی به عنوان شاهد طرف مقابل آمده بوده نه کسی که بخواهد آشتی دهد. وقتی شما به عنوان شاهد طرف مقابل به دادگاه می‌آیید اینها دیگر حرف است.

در جریان شلاق خوردن ضیاء عربشاهی به دلیل شکایت پیروانی هستید. شما هم می‌خواهید تا شلاق خوردن نکونام پیش بروید؟

من در جریان نیستم و نظری در این‌باره ندارم. کارهای پرونده را وکیلم پیگیر است و او بهتر می‌داند.

رامبد دعوتم کرد اما نتوانستم بروم

اگر در سری جدید خندوانه رامبد جوان از شما دعوت کند می‌روید. چون در برنامه آخر شما در هواپیمای در حال سقوط عادل در لیست مسافران بودید؟

رامبد همیشه نسبت به من لطف دارد، چند بار هم من را از طریق دوستان مشترک دعوت کرد و اصرار داشت به این برنامه بروم که جا دارد از رامبد جوان تشکر کنم. در جامعه‌ای که کلی مشکل داریم و آسیب‌های اجتماعی جامعه را تهدید می‌کند حضور چنین برنامه‌ای به نظر من از عبادت بالاتر است. برای همین از رامبد جوان عزیز تشکر می‌کنم. شرایط طوری بود که نتوانستم در این برنامه حضور پیدا کنم اما خوشحالم که این برنامه شادی را به جامعه آورده و با اینکه این برنامه را ندیدم اما شنیده‌ام که بسیار پربیننده و اثرگذار است. همچنین جا دارد از برنامه شب‌های فوتبالی هم یک تشکر داشته باشم. مجریان این برنامه به خوبی این برنامه را اجرا می‌کنند  و به نظر من فوتبال یعنی همین! نه دروغ می‌گویند و نه حرمت و قداست پیشکسوت را زیر سوال می‌برند بلکه با حفظ احترام برنامه‌شان را که واقعا فوتبالی است اجرا می‌کنند. من ندیدم در این برنامه به کسی بی‌احترامی شود. اتفاقی که می‌افتد را تفسیر می‌کنند. البته حرف‌های مجری این برنامه را قبول ندارم ولی اجرایی ندارد که توهین کند و مدیران را رودرروی هم بگذارد و بی‌اخلاقی را مثل یک برنامه در فوتبال ما رواج دهد. شب‌های فوتبالی به فوتبال می‌پردازد نه چیز دیگری!

عادل در برنامه خندوانه گفته که دوست دارد با هواپیما سقوط کند و جناب‌خان هم شما را در لیست مسافران قرار داد. وقتی چنین مرگی را می‌خواهد به نظر شما بیانگر شرایط روحی و روانی مجری برنامه 90 نیست.

اولا مرگ دست خداست. یکسری از علما که به یکسری درجات وارستگی رسیده‌اند درباره مرگ هم صحبت نمی‌کنند که دوست دارند چطور از دنیا بروند. همه آدم هستیم و همه چیز دست خداست، هرچه تقدیر بخواهد همان می‌شود. بحثی که دارم این است که آدم باید عمر با عزت داشته باشد و با عزت زندگی کند.

شاید هواپیمای عمر عادل هنوز سقوط نکرده اما گویا هواپیمای فوتبال ایران سقوط کرده...

10 سال پیش گفتم که هواپیمای فوتبال ایران سقوط کرده است اما کسی توجهی نکرد. آن روزی که عابدینی را که مدیر بزرگ فوتبال ماست و جزو مدیران اجرایی قدر فوتبال مملکت است روبه‌روی بازیکن قرار دادند هواپیمای فوتبال ما سقوط کرد. من این روزها را می‌دیدم که گفتم فوتبال ما در حال سقوط است. برای قلعه‌نویی چه کاری داشت که همراه آقایان می‌شدم. هیچ هزینه‌ای هم برای من نداشت اما اگر حرفی زدم به خاطر این بود که دلم برای این فوتبال می‌سوخت.
 
15 سال است با برنامه‌اش برای سقوط فوتبال ایران نقشه کشیده!

اولین نشانه‌های این سقوط هم حضور کم تماشاگران در لیگ است...

سوال، سوال خوبی بود. لیگ ما کیفیت ندارد چرا برای ایران – ژاپن 5 هزار نفر آمدند. 15 سال است برنامه‌ریزی کرده‌اند تا فوتبال را از خانواده‌ها بیرون بکشند. اگر لیگ ما بد است چرا مردم برای تیم ملی دیگر به ورزشگاه نمی‌آیند آن هم دیداری مثل بازی با ژاپن. آن روزی که در این برنامه (اشاره به برنامه 90) روی سه خط تلفن سه مدیر به هم می‌پریدند و مجری می‌خندید یا آن روزی که بازیکن را می‌آورد به برنامه‌اش تا علیه مربی‌اش حرف بزند و اگر حرف‌هایی که او دلش می‌خواست را مهمانش نمی‌زد می‌گفت حالا یک آیتم ببینیم تا بتواند قضیه را طور دیگری جمع کند. این اتفاقات در این سال‌ها افتاد تا هواپیمای فوتبال ما سقوط کند. وقتی آدم‌هایی که خودشان دوست دارند می‌آورند و دائما از آنها تعریف کرده و به آنها آنتن می‌دهند همین می‌شود. 15 سال است که آقایان سوار هواپیمای فوتبال ما شده‌اند و مامور بودند تا آن را از جامعه دور کنند تا با سقوط فوتبال به هدف‌شان برسند.

آن زمانی که شما در استقلال بودید عدم بازی‌های زیبا از سوی این تیم از دلایلی بود که عنوان می‌شد که مردم به ورزشگاه نمی‌آیند اما حالا که امیر قلعه‌نویی نیست بازهم مردم به ورزشگاه نمی‌آیند.

فیلم «بت» بهروز وثوقی شرایط آدم‌های فوتبال ماست

آیت‌ا... بهجت یک حرف گران‌بها زدند. ایشان می‌گفت: «زندگی می‌کنیم که قیمت پیدا کنیم نه اینکه به هر قیمتی زندگی کنیم.» برای من کاری نداشت دنبال چیزهای دیگری بروم تا با هر قیمتی زندگی کنم اما این کار را نکردم چون خواستم زندگی کنم تا قیمت پیدا کنم. به دوستان توصیه می‌کنم فیلم «بت» بهروز وثوقی را حتما ببینند که آدم‌ها را چطور بت می‌کنند و چطور زمین می‌زنند. من بهروز را دوست دارم و همه فیلم‌هایش را می‌بینم. این فیلم شرایط این روزهای آدم‌های فوتبال ماست.

شما فکر می‌کنید چرا برخی آدم‌ها در فوتبال ما به هر قیمتی زندگی می‌کنند؟

من توکلم به خداست و با هر قیمتی زندگی نمی‌کنم همان‌طور که در ابتدای مصاحبه هم گفتم خدا به همه ما شعور حسینی بدهد نه شور حسینی! شما می‌دانید داستان شش‌تایی‌ها چیست. خیلی از پیشکسوتان استقلال داستان شش‌تایی را می‌دانند،‌ من هم می‌دانم چون همین پیشکسوت‌ها برای من ماجرا را گفته‌اند اما اینکه چرا جرات نمی‌کنند و واقعیت را بعد از این همه سال بگویند دلیلش را نمی‌دانم.

پیشکسوت‌ها بگویند شب قبل شیش‌تایی‌ها چه اتفاقی افتاد

شما بگویید ماجرا چه بود؟‌

همان‌طور ‌که گفتم من می‌دانم اما بهتر است آن‌هایی که پیشکسوت بودند و در آن بازی حضور داشتند ماجرا را عنوان کنند. گناه آن بازی افتاد گردن جواد ا...وردی اما واقعیت چیز دیگری بود که بهتر است قدیمی‌ترها بگویند شب قبل بازی چه اتفاقی افتاده بود. بعضی‌ها می‌ترسند واقعیت‌ها را بگویند چون به آخرت اعتقاد ندارند. هاشمی مدیر شبکه 3 یک روز حرف خوبی به من زد. گفت خیلی‌ها برای یک دقیقه حضور روی آنتن این برنامه (اشاره به 90) همه کار می‌کنند اما شما خلاف رودخانه شنا می‌کنید!

شاید همین در خلاف جریان رودخانه شنا کردن شماست که همیشه امیر قلعه‌نویی سیبل است.

مگر نمی‌دانید مشکل فوتبال ایران من هستم (خنده). هر اتفاقی که در این فوتبال می‌افتد یک جوری به من ربطش می‌دهند. یک روزنامه با اینکه من دیگر در استقلال نیستم هر روز یک مقاله در مورد من می‌نویسد و به نوعی مشکلات استقلال را به من نسبت می‌دهد. مشکل من هستم چون استقلال نهم جدولی و سیزدهم جدولی را قهرمان کردم. مس کرمان را تحویل گرفتم و آن‌گونه تحویل دادم و هرجایی که رفتم آن باشگاه دو سال بعد از من هم جواب داد. دوست دارم از ساکت بپرسید که به او چه گفتم. به ساکت گفتم به سپاهان آمده‌ام نه برای یاد دادن چهارتا پاس بلکه آمده‌ام تا اثرگذار باشم. در همین لیگ ما 20، 30 نفر از بازیکنان من هستند. شما همین بازیکنان جوان مثل کامیابی‌نیا، نقی‌زاده، اکبر ایمانی و سردار آزمون و... را ببینید، همه شاگردان من بوده‌اند.

میلاد محمدی در برنامه 90 گفته بود که آمده پیش شما و تست داده و چون شرایط فراهم نبوده به راه‌آهن رفته است.

این‌طور نیست. میلاد محمدی با ما قرارداد داشت و بعد از سه جلسه تست دادن به میرشاد گفتم با او قرارداد ببندند. رفتیم اردو و برگشتیم و میلاد به راه‌آهن رفت. با اینکه با ما قرارداد داشت اما به خاطر فوتبال و به احترام باشگاه راه‌آهن از او شکایت نکردم. قراردادش هم در باشگاه موجود است.

اگر همراه آقایان می‌شدم روی نیمکت تیم ملی بودم

پس تمام مشکل امیر قلعه‌نویی این است که همراه نیست.

دقیقا اگر همراه بودیم که به هر قیمتی زندگی می‌کردیم و الان اتفاقات خوبی رخ می‌داد. اما یک دقیقه حاضر نیستم این‌طور زندگی کنم.

شاید اگر شما با عادل و همراهانش همراه بودید به جای خانه‌نشینی روی نیمکت تیم ملی بودید؟

زمانی که در تیم ملی بودم تیم ملی (ب) را درست کردیم. همین جلال حسینی که الان کاپیتان تیم ملی است از همان تیم ملی (ب) ما ملی‌پوش شد اما چون همراه‌شان نبودیم این کار ما دیده نشد. هرچند مهم نیست چون من با خدا معامله کردم و برایم فوتبال مملکتم مهم بود نه همراهی با آقایان. اما اگر همراه‌شان بودم الان روی نیمکت تیم ملی نشسته بودم. برای همان تیم ملی (ب) با گروه‌مان نزدیک به 140 سفر داخلی داشتیم و از میان 50 بازیکن آن تیم را درست کردیم که سیدجلال حسینی از جمله آن بازیکنان بود. بازیکنان تیم ملی (ب) را کنار بزرگان آوردیم تا محیط‌پذیری پیدا کنند. در همین استقلال هم چنین برنامه‌ای را صورت دادیم که می‌بینید بازیکنانی مثل محسن کریمی،‌ مجید حسینی یا رمضانی الان برای استقلال مثمرثمر شدند و بازی می‌کنند. یا بازیکنی مثل کامیابی‌نیا که الان در پرسپولیس بازی می‌کند.

یکی از موارد شکایتی پرونده شما علیه نکونام ادعای او مبنی بر رقصیدن شما پس از شکست استقلال در داربی در میان اطرافیان است. از ته دل دوست دارید استقلال در داربی چه نتیجه‌ای بگیرد؟

من جا دارد اولا به مظلومی خسته نباشید بگویم. مظلومی برای من زحمت کشیده و مربی من بوده و احترامش واجب است. استقلال تیم ماست و همیشه در فوتبال فراز و نشیب وجود دارد. من یکی از افتخاراتم این است که با استقلال قهرمان آسیا شدم و بعدش پایم را عمل کردم و حتی در دسته 3 هم به استقلال کمک کردم. من استقلال را به خاطر تمام این سال‌هایی که در این تیم بودم یا نبودم دوست دارم. همین الان هم یک میلیارد از استقلال طلب دارم که فکر می‌کنم 70 یا 80 درصد قراردادم باشد. حتی یک بار هم برای پولم به باشگاه زنگ نزدم. همیشه گفته‌ام اگر قرار است فوتبالی پویا داشته باشیم باید شرایط در دو تیم استقلال و پرسپولیس مهیا باشد و آنها خوب نتیجه بگیرند. نه تنها این دو تیم بلکه تیم‌هایی مثل سپاهان، تراکتور و ملوان که هوادار دارند باید چنین شرایطی داشته باشند. باور کنید برای فولاد هم ناراحت هستم. استقلال خانه من است و به خاطر این تیم 7، 8 بار عمل کردم و حالا قهرمانی‌هایی که آوردم، بماند. طبیعتا باید استقلال و پرسپولیس شرایط ایده‌آلی داشته باشند. نتایج این دو تیم خیلی در جامعه ما تاثیرگذار است و باید بدانیم که چقدر این دو تیم به جامعه سرویس می‌دهند. من به چشم خودم دیده‌ام که با بردن استقلال یا باختنش چه اتفاقاتی در خانواده‌ها می‌افتد که اگر پادرمیانی نمی‌کردیم معلوم نبود آن خانواده چه شرایطی پیدا می‌کرد. رفتیم و وساطت کردیم و گفتیم فوتبال است تا مشکل بیشتر نشود.

چرا قلعه نوعی به خندوانه نرفت ...

از جالب ترین خبرهای خندوانه این است که رامبد جوان قصد دارد فیلم سینمایی خندوانه را کارگردانی کند بعد از تمام شدن فصل دوم خندوانه او در فکر ساختن فیلم سینمایی خندوانه است توضیح کامل این خبر را در " رامبد جوان فیلم سینمایی خندوانه را می سازد " بخوانید.

چرا قلعه نوعی به خندوانه نرفت ؟؟؟

گرداوری خندوانه

پر بیننده ترین مطالب مرتبط

فردوسی پور مهمان برنامه خندوانه شد

فردوسی پور مهمان برنامه خندوانه شد,فردوسی پور مهمان برنامه خندوانه

زمان پخش فصل سوم خندوانه اسفند 94

http://bayanbox.ir/view/4874837399737600626/1006.jpg

بنیامین در قسمت آخر خندوانه

http://bayanbox.ir/view/6993911844631525413/benyamin1.jpg

حضور نیافتن خواننده آهنگ های خندوانه در قسمت آخر

http://bayanbox.ir/view/2842721120442274991/hozoor1.jpg

رامبد جوان فیلم سینمایی خندوانه را می سازد

http://bayanbox.ir/view/5696603819908771047/1144.jpg