پیشنهادها برای فصل سوم خندوانه

فصل سوم خندوانه اسفند 94 پخش می شود. پیشنهادها برای فصل سوم خندوانه را در ادامه مطلب بخوانید.

پیشنهادها برای فصل سوم خندوانه

فصل سوم خندوانه باید از شکل یک برنامه روتین خارج شود و به شکل جدی به آموزش شادی و نشاط هدفمند و کاربردی به جامعه بپردازد.

«حسن شیخ حائری» عضو انجمن منتقدان یادداشتی راجع به برنامه تلویزیونی «خندوانه» در اختیار قرار داده که متن کامل آن را در ادامه می خوانید:

خندوانه از معدود برنامه های موفق تلویزیون است که ضرورت تولید مستمر آن احساس می شود و از این جهت نیاز دارد تا به صورت مستمر مورد نقد و تجزیه و تحلیل قرار گیرد. از این رو ضرورت امکان ارتباط گسترده مخاطبان با آن هم احساس می شود که برای این منظور، طراحی سایت، سامانه پیامکی، تلفن گویا و صندوق پستی برنامه، امری ضروری است.

موفقیت خندوانه این نکته را بر همگان آشکار می سازد که حضور اتاق فکر متناسب و کاربلد در هر برنامه ای، احتمال موفقیت آن را صد چندان می کند؛ البته با این حال بعید است که این مسئله، الگویی برای سایر برنامه سازی ها در صداوسیما قرار گیرد.

حضور محمدرضا شهیدی فرد به عنوان یک کارشناس حرفه ای و با دغدغه در این اتاق فکر، کاملا برای خندوانه ای ها مغتنم بود که امید است این همکاری در فصل سه برنامه نیز استمرار یابد.

تولد جناب خان با صدای مثال زدنی محمد بحرانی نیز گام رو به جلویی برای خندوانه فصل دو نسبت به فصل یک بود؛ البته بهتر این بود که خندوانه دو می توانست شخصیت جناب خان را به سرانجام نسبی برساند که چنین نشد و به نظر می رسد در خندوانه سه هم با جناب خان همراه خواهیم بود. به هر حال باید گفت که لازم است تا تدبیر لازم برای ایجاد تنوع بیشتر در شخصیت های خندوانه لحاظ شود.

شاید بتوان خندوانه با حضور عادل فردوسی پور را به دلیل دیالوگ های کم نظیر و اتفاقات منحصر به فرد، بهترین برنامه در فصل دو دانست. همچنین آخرین برنامه هم بدون تردید، یکی از برنامه های ناموفق بود که نه تنها اتفاق خاصی نداشت، بلکه با طولانی شدن بی دلیل زمان برنامه، مخاطب را خسته و دلزده کرد.

فصل سوم خندوانه نیاز به ایده پردازی های متنوعی دارد که قطعا مورد توجه تیم برنامه هم خواهد بود و در این راستا می توان پیشنهادهایی را مطرح کرد که یکی از آنها، کاربردی تر شدن برنامه است؛ به بیان دیگر خندوانه امروز بیشتر اینگونه است که مخاطب در طول روز، نسبتا از حال و هوای آن فارغ است، در حالیکه تیم کارشناسی برنامه باید تمرکز خود را بر این نکته متمرکز سازند که چگونه می توان برنامه ای ساخت که نه تنها مخاطب را در زمان پخش، درگیر سازد، بلکه در طول روز هم با او همراه باشد تا نشاط و شادابی در جامعه گسترش یابد.

این موضوع همچنین این پیشنهاد را به ذهن متبادر می سازد که مهمانان فصل سه خندوانه باید از طیف بازیگر و ورزشکار و ...، به سوی طیف شخصیت های برگزیده فرهنگی علمی سوق پیدا کنند، البته افرادی که بتوانند در زمینه رفع مشکلات در خانواده ها و آموزش نشاط و شادابی به افراد جامعه، حرفی برای گفتن داشته باشند. این مسئله قطعا طیف شخصیت های فرهنگی علمی را نیز فعال خواهد کرد تا بیشتر در زمینه کاربردی کردن نشاط و شادابی هدفمند، مطالعه و تحقیق کنند و عملا وارد رقابتی غیر مستقیم برای حضور در یکی از بهترین و پرمخاطب ترین برنامه های تلویزیون شوند.

خندوانه سه همچنین باید در زمینه معرفی استعدادهای جوان و تجلیل از پیشکسوتان فعال شود، از این رو می توان پیشنهاد داد که از هفت مهمان هفته، دو مهمان از بین شخصیت های علمی فرهنگی، دو مهمان از بین استعدادهای جوان و دو مهمان هم از بین پیشکسوتان انتخاب شود و البته یک مهمان هم به سایر اقشار اختصاص یابد. بدیهی است این برنامه ریزی، خندوانه را به سمت کاربردی تر کردن نشاط و شادابی هدفمند در جامعه و در عین حال تجلیل از پیشکسوتان جامعه در زمان حیات آنان و البته معرفی استعدادهای جوان خواهد برد.

باید به این نکته هم توجه شود که برای استمرار و گسترش شادابی و نشاط هدفمند در جامعه، لازم است تا عوامل نشاط آور به شکل کاربردی در برنامه مورد توجه قرار گیرد، به طور مثال، مثبت اندیشی یکی از این عوامل است؛ پس لازم است که در این برنامه، شیوه های دست یابی به تفکر مثبت، به مخاطبان و علاقه مندان آموزش داده شود و برخی از مهمانان نیز در همین راستا انتخاب شوند.

پیشنهاد دیگر می تواند این باشد که در هر برنامه یا برخی از برنامه ها، فیلم های طنز بسیار کوتاه نمایش داده شده یا برخی اشعار یا داستان های بسیار کوتاه طنز توسط مجری، مهمان یا حاضران در استودیو اجرا شود. بدیهی است این بخش ها در حین اجرا، قابلیت برگزاری جشنواره تولیدی خندوانه در رشته های فیلم، عکس، داستان، شعر و ... را هم خواهد داشت که باعث فعال شدن استعدادها در تولید آثار هنری طنز جهت پخش در خندوانه می شود.

همچنین انجام یک حرکت ورزشی برای هر هفته، می تواند بخش دیگری از خندوانه باشد که برای گسترش نشاط و شادابی، به مخاطبان آموزش داده می شود. بخش لطیفه روز هم قابلیت اضافه شدن به برنامه را دارد که از زبان حاضران بیان می شود و یا حتی به صورت مسابقه هم در بین آنان، قابل اجراست.

خندوانه باید به تنوع بیشتر تولیدات تصویری به ویژه در معرفی بهتر ایران به مخاطب توجه هم کند که این تولیدات چنانچه بدون حضور راوی و گزارشگر باشد، قطعا جذاب تر و دیدنی تر است و در عین حال، بسیاری از دیالوگ های لازم حتی می تواند از زبان افراد حاضر در صحنه شنیده شود.

استندآپ کمدی یا طنز پویا نیز از بخش های موفق برنامه خندوانه است که لازم است در فصل بعدی با حضور طیف وسیع تری از هنرمندان و حتی با حضور برخی حاضران در استودیو و یا استعدادهای جوان ناشناخته، جذاب تر و متنوع تر باشد.

پیشنهادها برای فصل سوم خندوانه

گرداوری خندوانه


خبـــــــر مهـــــم هفتــــه :

بعد از پایان فصل دوم خندوانه هنوز حاشیه های جالب و خبرهای خندوانه ادامه دارد پیشنهاد می کنیم مطلب " خنده های صد میلیون تومانی خندوانه " که مربوط به درامد صدا و سیما از تبلیغات در برنامه خندوانه است را بخوانید.


پر بیننده ترین مطالب مرتبط

کانال تلگرام رامبد جوان

رامبد جوان به زنجیره شادی پیوست + عکس اینستاگرام

شوخی سیاسی در خندوانه !!!

نیما: بزودی به خونه هاتون بر میگردیم ...

خنده های صد میلیون تومانی خندوانه !!!

پیمان معادی در فیلم جدید رامبد جوان بازی می کند

مجری خندوانه با نگار به جشنواره فیلم فجر می رود

رامبد جوان فیلم سینمایی خندوانه را می سازد

چرا قلعه نوعی به خندوانه نرفت ؟؟

زمان پخش فصل سوم خندوانه اسفند 94