دانلود قسمت شانزده فصل سوم خندوانه با حضور اعضای انجمن اوتیسم ایران و جناب خان

این برنامه از فصل سوم برنامه خندوانه به مناسبت روز جهانی بهداشت و سلامت و با حضور شقایق فراهانی و علی اوجی و وحید شمسایی و با حضور انجمن اوتیسم ایران برگزار شد.

دانلود در ادامه مطلب ...

رامبد جوان در ابتدای این برنامه در حالی که خودش و دیگر حضار متشکل از خانواده‌ها و افراد اوتیسم، شال صورتی رنگی را به عنوان نماد این اختلال انداخته بودند، از معنای واژه سفیر گفت و اینکه هر کدام از ما می‌توانیم سفیر چیزهای خوبی چون شادی، مهربانی، عشق و … باشیم. بعد هم از سه سفیر معروف این اختلال یعنی شقایق دهقان، علی اوجی و وحید شمسایی دعوت به حضور کرد.

هر کدام از این سه نفر به نوبه خود از این اختلال و مشکلاتی چون عدم شناخت مردم و کمبود امکانات لازم برای این کودکان گفتند و علی اوجی هم از ساخت آهنگی خبر داد که برای مبتلایان به اوتیسم در حال ساخت است. وی همچنین از رونمایی از این قطعه برای بار اول در «خندوانه» گفت.

در ادامه هر یک از این سه از مسئولین تقاضاهایی را برای این گروه کردند که در این راستا دهقان گفت: از مسئولین تقاضا دارم که به فکر رفت و آمد این افراد و خانوده‌هایشان باشند و فضایی را در اتوبوس و مترو به آن‌ها اختصاص دهند؛ چرا که این کودکان در مکان‌های شلوغ کلافه می‌شوند و ممکن است مزاحمت‌هایی را برای سایر مردم ایجاد کنند.

وحید شمسایی هم در صحبت‌هایش از مسئولین خواست تا مرکز توانبخشی را برای این کودکان احداث کنند و علی اوجی هم به ساخت مدرسه تخصصی برای مبتلایان به اوتیسم تاکید کرد.

پس از این بخش «جناب‌خان» آمد و صحبت سر بازی‌هایی شد که جوان در برنامه اجرا می‌کند. «جناب‌خان» هم ضمن تایید آن‌ها گفت: «رامبد میدونی من عاشق این مسخره بازی‌هایی‌ام که انجام میدی!» و بعد هم خودش را استاد این شوخی‌ها خواند و چند حرکت قدیمی و تکراری را اجرا کرد.

در ادامه «جناب‌خان» بیان کرد که می‌خواهد با افتخار سفیر اوتیسم باشد و او هم شال صورتی رنگ این گروه را دریافت کرد.

وی همچنین از خاطراتی که با یکی از دوستان متبلا به این اختلال داشت تعریف کرد و همه را دعوت به دیدن فیلم «مرد بارانی» با بازی داستین هافمن که داستان زندگی یک فرد اوتیسم را روایت می‌کند؛ کرد.

اما در قسمت دیگری دکتر کتایون رازجویان از علائم این اختلال و فواید شناسایی به موقع آن گفت. سپس غفاری، مسئول این انجمن نیز از لزوم توجه و حمایت از افراد این گروه تعریف کرد و بعد هم صندلی که با طراحی نویی نمادی از این مسئله بود را به «خندوانه» تقدیم کرد.

وی همچنین خطاب به جوان عنوان کرد: شما باعث شدید تا برای اولین بار تجمع بالای ۴۰۰ نفر از مبتلایان به اوتیسم و خانواده‌های آن‌ها صورت بگیرد تا پیام شادی و امید را به این انجمن هدیه دهید.

صحبت‌های یک مادر دلسوز که پسر ۱۷ ساله‌اش گرفتار این اختلال بود، بخش دیگری از رویدادهای رخ داده در شب گذشته بود.

در پایان هم جوان خاطرنشان کرد که «خندوانه» تنها به معنی دور هم خندیدن نیست؛ بلکه این که همدیگر و اطرافیان را بهتر بشناسیم نیز قسمتی است که باید مدنظر قرار دهیم؛ چرا که به این وسیله امکان فراهم کردن شادی برای یکدیگر نیز بیشتر میسر می‌شود.

لینک دانلود :

دانلود قسمت شانزده فصل سوم خندوانه با حضور اعضای انجمن اوتیسم ایران و جناب خان

دانلود برنامه خندوانه فصل سوم / قسمت 16 /  اعضای انجمن اوتیسم ایران و جناب خان

بروز باشید ← هر روز با آخرین اخبار و اتفاقات برنامه خندوانه + دانلود قسمت شب قبل و حواشی آن با ما باشید.

لبخند از زمان پخش و تکرار فصل سوم خندوانه در مطلب " ساعت پخش و تکرار خندوانه فصل سوم " با خبر شوید .

گرداوری: خندوانه


خبـــــــر مهـــــم هفتــــه :

رامبد جوان درباره اجرای مسابقه « لباهنگ » اظهار داشت: ایده این مسابقه از روی یک برنامه خارجی برداشته شده است !!! ادامه توضیحات رامبد جوان را در مطلب " رامبد جوان : ایده " لباهنگ " از یک برنامه خارجی است !! " بخوانید.


پر بیننده ترین مطالب مرتبط

دانلود برنامه خندوانه فصل سوم / قسمت 17 / کوثر آوینی (دختر شهید آوینی) و همسرش حسین معززی نیا
دانلود برنامه خندوانه فصل سوم / قسمت 15 / حسین توکلی و جناب خان
دانلود برنامه خندوانه فصل سوم / قسمت 14 / کیومرث پور احمد و جناب خان

گفتگوی کامل با امیرعلی نبویان فینالیست مسابقه لباهنگ خندوانه