شب کوک جایگزین برنامه خندوانه می شود

جایگزین برنامه خندوانه از دی ماه شب کوک خواهد بود. توضیحات کامل را در " شب کوک جایگزین برنامه خندوانه می شود " بخوانید.

شب کوک جایگزین برنامه خندوانه می شود !!

تهیه کننده برنامه «شب کوک» گفت: سری جدید این برنامه از دی 94 در 70 قسمت روی آنتن می رود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، برنامه «شب کوک» از شبکه نسیم پخش می شود و در آن، جوانان علاقه مند به خوانندگی در حضور تماشاگران و هیئت داوران، قطعه هایی اجرا می کنند و اگر موفق به دریافت سه رای مثبت از داوران شدند مجاز به ورود به مرحله بعد می شوند.
این برنامه یک اتفاق جدید در ایران به حساب می آید که با استقبال بی نظیر جوانان ایرانی رو به رو شد و حتی توانست بسیاری از برنامه های این چنینی ماهواره را شکست دهد.
به دنبال استقبال خیلی خوب از سری اول این برنامه، عواملش تصمیم گرفتند سری بعدی برنامه را نیز با ساختاری جدید و اتفاقاتی نو بسازند، این سری از دی 94 روی آنتن می رود و می توان انتظار داشت بعد از درخشیدن برنامه «خندوانه» در این شبکه «شب کوک» شگفتی دیگری خلق کند.
به همین بهانه و برای مطلع شدن از جزئیات بیشتر سری جدید «شب کوک» گفتگویی با هادی دمیرچی یکی از تهیه کنندگان این برنامه انجام دادیم که در ادامه می خوانید.
- برنامه «شب کوک» اولین برنامه ای است که از این زاویه به موسیقی نگاه می کند، ایده آن از کجا آمد؟
این برنامه برای اولین بار در تلویزیون ایران اتفاق می افتد؛ اما در دنیا اتفاق جدیدی نیست و با استفاده از طرح هایی که در زمینه برنامه سازی در حوزه موسیقی بود سعی کردیم برنامه ای بسازیم که در نوع خود برای مخاطب ایرانی جالب باشد.
- «شب کوک» نامی است که مخاطبان موسیقی کمتر آن را شنیده اند ریشه این نام از کجا می‌آید؟
نام «شب کوک» از واژه «چپ کوک» که یکی از اصطلاحات موسیقی است گرفته شده است، در موسیقی به خواننده هایی که صدایشان پاپ-سنتی است چپ کوک می گویند، از سویی می خواستیم برای مخاطبان موسیقی یاد آور این واژه باشیم و از طرفی هم چون برنامه یک برنامه شبانگاهی بود نام «شب کوک» را برای آن انتخاب کردیم.
- هدف عوامل برنامه از ساختن این برنامه چیست؟
چه در سری قبل و چه در سری جدید که مشغول تولید آن هستیم سه هدف اصلی را دنبال می کنیم، مهم ترین هدف ما جلوگیری از مهاجرت جوانان علاقه مند به موسیقی به خارج از کشور است، همان طور که می دانید در کشورهای همسایه برنامه های بسیاری برای جذب جوانان ایرانی به بهانه های مختلف از جمله خوانندگی وجود دارد، جوانان ما به دنبال وعده های آن‌ها و به خاطر علاقه شان به خوانندگی به آن کشورها می رفتند و دچار اتفاقات ناخوشایندی می شدند، خدا را شکر می کنم که با وجود اینکه قدمت «شب کوک» از بیشتر آن برنامه‌ها کمتر است؛ اما توانسته است بسیاری از آن‌ها را پشت سر بگذارد و تاحدی موفق بوده که باعث شده است آن‌ها تبلیغات منفی برای «شب کوک» داشته باشند.
دومین هدف ما آشنا کردن گوش مخاطب با موسیقی پاک و زیباست و سومین هدف هم معرفی چهره های برتر موسیقی و رشد موسیقی در ایران است.
- کمی از مراحل پیش تولید کارتان برایمان بگویید؟
برای ساختن «شب کوک» 15 ماه پیش تولید داشتیم که از نوروز 93 آغاز شد و در همان زمان هم آهسته آهسته کلید مسابقه مان را زدیم، جا دارد از دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما تشکر کنم که کمک زیادی در این مرحله و همه مراحل ساخت این برنامه کرد، در مرحله پیش تولید در قالب سه تیم خواننده، آهنگساز و ترانه، تک تک ترانه هایی را که می خواستیم به دست شرکت کنندگان بدهیم با دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما بررسی کردیم که مبادا از خط قرمزها عبور کنیم.
- در سری اول این برنامه چند شرکت کننده حضور داشتند و نحوه تست دادنشان به چه صورت بود؟
در مرحله اول 215 شرکت کننده داشتیم که در 30 قسمت ابتدایی با هم به رقابت پرداختند و تعدادی از آن‌ها به مرحله بعد راه پیدا کردند که ان شاء الله در سری جدید شاهد رقابت آن‌ها باهم خواهیم بود.
- درباره داوران برنامه توضیح دهید معیارتان برای انتخاب این افراد چه بود؟
داوران ما فریدون آسرایی، مهدی یغمایی و پوریا حیدری هستند، فریدون آسرایی خواننده ای است که علاوه بر داشتن صدایی مخاطب پسند و هواداران زیاد وجاهت خاص و اخلاق حرفه ای دارد که می تواند الگوی خوبی برای خوانندگان جوان ما باشد، مهدی یغمایی نیز کلاس های خوانندگی دارد، تا امروز بسیاری از جوانان را در قالب خواننده به جامعه تحویل داده است و تعدادی از خوانندگان مشهور حال حاضر ما از شاگردان مهدی یغمایی هستند، او خواننده ای است که در زمینه پاپ، سنتی و حتی مداحی تخصص دارد، پوریا حیدری هم از آهنگسازان سرشناس است، پدر او نیز در این زمینه فعالیت های زیادی داشته است، نکته ای هم که در نظر داشتیم این بود که داوران ما باید با مجری ارتباط خوبی داشته باشند و دیالوگ خوبی با هم برقرار کنند.
- با توجه به تغییراتی که در سری جدید این برنامه به وجود آمده است دکورتان هم دستخوش تغییر می شود؟
بله. دکور ما در سری جدید با محتوای برنامه متناسب تر خواهد شد.
- سبک اجرای سری جدید برنامه به چه صورت است؟
در سری جدید سه شرکت کننده در هر برنامه حضور پیدا می کنند و با هم به رقابت می پردازند، در بین اجراهایی که شرکت کنندگان دارند کلیپ ها، مستندها و آیتم هایی که بیرون از دکور درباره موسیقی تهیه شده است نمایش داده می شود.
- قرار است چه زمانی شاهد سری دوم این برنامه باشیم؟
تصمیم داریم از دی 94، 70 قسمت سری جدید «شب کوک» را جلوی دوربین ببریم و مسابقات آن تا نوروز 95 تمام شود.
- فکر می کنید سری جدید «شب کوک» با استقبال مخاطبان روبه رو شود؟
بله. زیرا 30 قسمت قبلی ما خیلی با عجله تولید شد؛ اما با استقبال خوبی رو به رو شد در این دوره تلاش زیادی کردیم که برنامه کم اشکال تر شود و مخاطب را راضی تر نگه دارد.
- اگر صحبتی مانده است بفرمایید.
از پشت صحنه کارهایمان گزارش هایی تهیه کرده ایم که ان شاءالله طی برنامه به نمایش می گذاریم، بچه های ما برای ساختن این برنامه تلاش زیادی کرده اند و لازم می دانم از تک تک آن‌ها تشکر کنم صحبت هایی هم که انجام دادم از طرف خودم، برادرم مجید دمیرچی و باربد بابایی کارگردان این کار است، جا دارد از دکتر کرمی هم بابت اعتمادی که به ما کرد تشکر ویژه ای داشته باشم با وجود اینکه در سری اول نقدهای زیادی به ما شد، وی از محتوا و ماهیت برنامه دفاع کرد و باعث قوت قلب ما شد، امیدوارم مردم سری جدید «شب کوک» را ببینند و از آن لذت ببرند.
گفتگو از: سحر قناعتی

شب کوک جایگزین برنامه خندوانه می شود

گرداوری خندوانه


خبـــــــر مهـــــم هفتــــه :

بعد از پایان سری دوم خندوانهرامبد جوان خیلی سریع و جدی به دنبال فراهم کردن مقدمات ساخت فیلم جدیدش «نگار» است تا بتواند آن را به سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برساند و پیمان معادی را برای بازی در این فیلم انتخاب کرده است توضیح کامل این خبر را در " پیمان معادی در فیلم جدید رامبد جوان بازی می کند " بخوانید.


پر بیننده ترین مطالب مرتبط

کانال تلگرام رامبد جوان

شوخی سیاسی در خندوانه !!!

نیما: بزودی به خونه هاتون بر میگردیم ...

خنده های صد میلیون تومانی خندوانه !!!

مجری خندوانه با نگار به جشنواره فیلم فجر می رود

رامبد جوان فیلم سینمایی خندوانه را می سازد

رامبد جوان به زنجیره شادی پیوست + عکس اینستاگرام

زمان پخش فصل سوم خندوانه اسفند 94