خاطرات سرمربی سرخ‌ها در «دورهمی» مدیری / برانکو: کلمه زن ذلیلى را خوب یاد گرفتم

برانکو ایوانکوویچ از خاطرات خود در «دورهمی» مدیری گفت. از واژه زن ذلیل تا فرستادن 11 شیر ژیان به مسابقه با استقلال از پدر و پسرش از لالایی بلد نبودن و دوست داشتن تمام بازیکنان پرسپولیس به یک اندازه و ... همه آنچه در برنامه دورهمی با حضور برانکو اتفاق افتاد را در ادامه بخوانید.

لبخنداین قسمت از دورهمی را در " دانلود برنامه دورهمی قسمت 12 / برانکو ایوانکوویچ / روز پدر " آنلاین ببینید و یا دانلود کنید.
با فرارسیدن ولادت مولای متقیان علی (ع) و همچنین شب شهادت حضرت زینب (س) در روز جمعه، «دورهمی» شب گذشته  با محوریت پدر این عید بزرگ را در شبکه نسیم جشن گرفت.

«دورهمی» شب گذشته  پذیرای برانکو ایوانکوویچ و همچنین مهمانان بخش نمایشی جمشید جهان زاده در نقش پدر پیمان (اردشیر) و رامین پور ایمان( در نقش پدر کپتن) به روی آنتن رفت.

مهران مدیری در ابتدای برنامه با تبریک به مناسبت ولادت حصرت علی (ع) و همچنین روز پدر،  برنامه را با موضوع پدر و مقایسه کردن پدران نسل گذشته و حال حاضر آغاز کرد.

«دورهمی» که پیش از این میزبان چهره هایی چون جمشید مشایخی، علی پروین، بهنام صفوی، سروش صحت، مهراوه شریفی نیا، امیر آقایی، نیما فلاح، سحر ولدبیگی، برزو ارجمند، فرمان فتحعلیان، شبنم مقدمی، رضا یزدانی، علی زند وکیل، کامران تفتی و... بود، شب گذشته برای اولین بار بعد از بازی دربی برانکو ایوانکوویچ در مقابل دوربین برنامه نشست و گفتگویی صمیمی با مهران مدیری داشت.

برانکو ایوانکوویچ پیش از آنکه در استودیو دورهمی حاضر شود به تمام هواداران پرسپولیس به رسم یادبود شالی سرخ رنگ را هدیه داد و بعد از خوشامدگویی به تماشاگران در منزل و حاضر در جمع گفت: خیلی خوشحالم که در چنین شبی مهمان برنامه «دورهمی» هستم و می بینم که همه دوستانم با شال های قرمز زیباتر شده اند.

مهران مدیری به عنوان اولین سوال از سرمربی پرسپولیسی ها در مورد زبان فارسی و صحبت کردن ایوانکوویچ پرسید؟ و او در پاسخ گفت:خوشبختانه زبان کرواسی نقاط بسیار مشترکی دارد که متاسفانه (با خنده) خیلی خوب یاد نگرفته ام.

وی با ابراز خوشحالی از حضورش در برنامه «دورهمی» درباره عضوی جدایی ناپذیر در ورزش گفت: شوخی و ورزش هیچ وقت از هم جدا نبوده و این معلوم است که همیشه باهم می آیند.

ایوانکوویچ با اشاره به مراسم روز زن و گرامی داشت جایگاه مادران در کشور کرواسی بیان کرد:در کرواسی روزی به عنوان روز پدر نداریم اما به دلیل اینکه اهمیت بسیاری برای خانم ها قائل هستند روز مادر و روز زن را جشن میگیریم که البته من در ایران دیدم  بیش از همه کشور ها به زن ها اهمیت میدهند و خیلی از دوستانم می گویند که زن ذلیل هستند.

وی در ادامه  درباره اینکه در کرواسى زن ذلیل را به چه صورت بیان می کنند توضیح داد: پاپوچال به زبان کرواسی همان زن ذلیل ایرانی ها می شود که به نوعی تعبیرش به کسی بر می گردد که همیشه دم پایی به پا دارد تا در خدمت زن خود باشد و من بخاطر همین 4 هزار کیلومتر دور شدم تا زن ذلیل نباشم،  کلمه زن ذلیلى را خوب یاد گرفتم.

برانکو ایوانکوویچ در ادامه از خانواده و رابطه اش با فرزندانش گفت: من یک پسر 35 ساله و یک دختر 30 ساله دارم که وقتی کوچک تر بودم مرا روی انگشت کوچیکه خود می چرخاندند اما الان رابطمان بهتر و دوستانه تر شده است.

وی با بیان اینکه سرمربی بهتری بودم تا پدری مهربان اظهار داشت: متاسفانه تا به اینجا پیش از اینکه پدر خوبی باشم سرمربی خوبی بودم و در کودکی خودم به شخصه پسر بدی برای خانواده ام نبودم.

ایوانکوویچ ادامه داد: قبل از هرچیزی پدرم به ما صادق بودن را یاد داد و به آموخت که انسانهای با ارزشی باشیم و ما سه برادر را به سمت ورزش هدایت کرد.

مربی تیم پیروزی با پاسخ به این سوال که پدرتان برای شما لالایی می خواند بیان کرد: نه پدرم نمی خواند و خود من اهل لالایی نبودم. درواقع به حدی شیطنت می کردیم که خودمان می خوابیدیم و به لالایی نیازی نبود.

وی با بیان اینکه بلد نیست لالایی بخواند درخصوص جایگاه مادر در کشور کرواسی اظهار داشت: من هم متاسفانه بلد نیستم لالایی بخوانم و تا جایی که به یاد دارم در کشور ما شعر و یا ضرب المثلی برای مرد و یا پدر نیست و همه بیشتر در وصف مادر و احترام به جایگاه خانم هاست.

ایوانکوویچ با اشاره با اینکه یک مربی به عنوان پدری برای بازیکن ها است افزود: این یک حقیقت بزرگ است، گاهی مربی باید همانند پدر سخت گیر باشد، بچه هایش را درک و در جای خود تشویق و تنبیه کند. در واقع من 30 پسر دارم که هرکدامشان با خواسته و حرف های متفاوت به پیش من می آیند.

 وى درباره اینکه کدامیک از بازیکنان پرسپولیس را دوست دارید تصریح کرد: همه آنها برایم یکسان هستند و فرقى ندارند.
 
سرمربی تیم پرسپولیس درباره اینکه گفته بود من 11 شیر درنده به میدان دربی میفرستم بیان کرد: به طور حتم همین است و من دقیقا 11 شیر ژیان به زمین می فرستم که استقلالی ها را می خوردند.

برانکو ایوانکوویچ از انتخاب هدفش برای شکست استقلال گفت: این بحثی طبیعی است و شهرآورد جایگاه خاصی در فوتبال ایران دارد و در بسیاری از مواقع برای هواداران نتیجه دربی از قهرمانی در لیگ هم مهمتر است .

وی در ادامه گفتگو خود با مهران مدیری درباره شناختش از هنر پیشه های ایرانی و رصد سینما و تلویزیون ایران بیان کرد: به دلیل اینکه زبان فارسی را خوب نمی دانم در اکثر مواقع برنامه های ورزشی را دنبال می کنم و در بین بازیگران شما (مهران مدیری) را می شناسم و این افتخار من است که از نزدیک با شما صحبت می کنم.

برانکو درباره اینکه آخرین بار قبل از ترک ایران گفته بود قلبم را در ایران جا گذاشتم، توضیح داد: من همیشه  و در همه جا گفتم که ایران وطن دوم من است که ایران باستان ریشه و اشتراکاتی با کروات دارد (با خنده)، مثلا شیشلیک در کرواسى به معنى کباب زیر آتش است.

وى در پایان با تشکر از دعوت برنامه دورهمی، خاطر نشان کرد: من از دعوتتان تشکر مى کنم و همچنین آرزو دارم پدرها نسبت به بچه هایشان رفتار بهتری نشان بدهند. باید بگویم که بچه ها در ایران نسبت به اروپا بهتر تربیت شده و بیشتر به خانواده احترام مى گذراند و ارتباط خانوادگی را بیش از پیش حفظ می کنند.

مهران مدیری در ادامه برنامه دورهمی از پدران و مردانی گفت که باچشم های منتظر در خانه سالمندان روز ها را سپری می کنند و گوشه‌ای سنگین نشتسه اند.

همچنین در پایان برنامه با بیان اینکه امشب دورهمی عالی داشتیم و از منزلت و مقام پدر گفتیم، از تمام تماشاگران داخل استودیو که پدرانشان را از دست داده اند به روی صحنه دعوت کرد و برنامه را با آرزوی سلامتی و تبریک مجدد به مناسبت میلاد مولا علی (ع) به پایان رساند.

پرسش و پاسخ های جالب مهران مدیری و برانکو ایوانکوویچ :

http://bayanbox.ir/view/7628088980005787998/banifilmdaily-20160421-0001.jpg

سرمربی پرسپولیس در این برنامه حرف هایی جالب زد؛ حرفهایی که اکثر آن ها خارج از موضوع ورزش بود. گفت و گوی مهران مدیری با برانکو را می خوانید.

*شما زبان فارسی را بلد نیستید؟

زبان ما شبیه زبان فارسی است. لغات مشابه زیادی دارد اما متاسفانه فارسی را خوب یاد نگرفتم.

*آدم شوخی هستی؟

بله. ورزش و شوخی همیشه با هم هستند.

*شما روز پدر در کشورتان دارید؟

ما روز مادر داریم و روز زن. در کشور ما خانم ها از همه چیز مهم تر هستند.

*از قول همه پدرهای ایرانی از ایشان تشکر کنید.

می بینم که در ایران خانم ها از کشور من هم بسیار مهم تر هستند نسبت به آقایان. چون من دوستان زیادی دارم و همه به همدیگر می گویند زن ذلیل!

*شنیدم شما زبان فارسی بلدید ولی نمی‌گویید.

خب یک سری کلمات رو بلدم.

*چه کلماتی؟

اما از فردا شروع می کنم برای یاد گرفتن زبان فارسی.

*چه کلماتی؟

زن ذلیل. زن ذلیل. درسته.

*زن ذلیل به زبان شما چه می شود؟

می گوییم پاپوچار. یعنی کسی که دمپایی به پا دارد و همیشه به دنبال خواسته های همسرش است. به خاطر همین من 4 هزار کیلومتر از خانواده ام دور شدم که پاپوچار نباشم.

*پدر هستید؟

بله. یک پسر و یک دختر دارم. پسرم 35 و دخترم 30 سالش است.

*رابطه شما با بچه ها چطور است؟

الان دوستانه شده. ولی وقتی کوچک بودند با این انگشت کوچک من را می چرخاندند. هیچ کاری هم نمی توانستم بکنم.

*پدرتان زنده است؟

متاسفانه نه.

*خودت پسر خوبی برای پدرت بودی؟

بد نبودم.

*از پدرت چه چیزی یادت مانده که هنوز هم به دردت می خورد؟

قبل از هر چیزی پدر به ما صادق بودن را یاد داد. آدم های با ارزشی باشیم. و این دو تا را که باشیم بقیه چیزهای خوب خودشان می آیند. ما سه برادر هستیم که هر سه تا را هدایت کرد در مسیر ورزش.

*پدرتان وقتی کوچک بودید برایتان لالایی می خواند؟

نه. نمی خواند چون من اهل لالایی نبودم و نیازی هم نبود که بخواند چون این قدر شیطان بودیم در کوچه می دویدیم و وقتی می رسیدیم خونه شب می خوابیدیم.

*لالایی بلد نیستید؟

نه.

*شعری درباره پدر یا ضرب المثل؟

درمورد پدر در کشور ما ضرب المثل و شعر وجود ندارد. همه بیشتر مربوط به مادر و روز مادر است و احترام نسبت به هر دو. چون همیشه مادرها لطیف تر هستند و بیشتر زحمت بچه ها را کشیده اند. پدران هم همین طور. ولی پدرها کل روز سر کار هستند.

*شما پدر بهتری بودید یا سرمربی بهتری؟

فکر می کنم مربی بهتری بوده ام. متاسفانه.

*می‌گویند یک سرمربی مثل پدر است برای بچه های تیم.
بله. این یک حقیقت بزرگ است. مثل یک پدر که باید سخت گیر باشد و بعضی وقت ها هم آستانه تحمل داشته باشد. باید درک کند بچه ها را و مدام تشویق به کار کند بچه ها را و بعضی وقت ها درک کند و بعضی وقت ها درک نکند. این ها 30 تا پسران من هستند با سن و سال های مختلف. و تفاوت سنی شاید بیش از 10 سال باشد. خواسته هایشان متفاوت است. یکی این را می خواهد یکی آن را می خواهد. یک روز یکی مادرش سرش داد زده و می آید سر تمرین. یکی پدرش داد زده. سومی در مدرسه خوب نمره نگرفته. من یک شانه دارم که سرش را بگذارد روی سرم و گریه کند.

*بچه هایی که در پرسپولیس بیشتر دوست داری کدام ها هستند؟

آه.یک پدر فرق نمی گذارد.

*برای بازی با استقلال 11 شیر درنده گفتی می فرستی داخل زمین.

بله. آن هم شیر ژیان که بلافاصله بخورتشان.

*یکی از اهداف شما برای حضور در پرسپولیس شکست استقلال است؟

طبیعی است این بازی یک جایگاه خاصی برای ما دارد. خوشبختانه من در ایران بودم و می دانم چه معنایی برای هواداران هر دو تیم دارد. خیلی وقت ها نتیجه دربی حتی مهم تر از قهرمانی در لیگ است. الان می دانم اشکتان شاید دارد درمی‌آید که استقلال باخته؟

*نه من فوتبالی نیستم. بزرگ ترین افتخار زندگی شما به عنوان یک پدر چیست؟

بزرگ ترین افتخارم این است که خیلی خوشحال و راضی هستم از بچه ها. بچه های کاری و خوبی هستند. با هم یک مجموعه ورزشی داریم. خانوادگی است. بچه هایم آن را می گردانند. آن چیزی که پدرم به من آموخت من سعی می کنم به بچه ها بیاموزم احترام به دیگران است. و مدام روی خودشان سرمایه گذاری کنند و همچنان دنبال یاد گرفتن چیزهای نو باشند و هیچ وقت به کسی بدی نکنند.

*تلویزیون و سینمای ایران را پیگیری می کنید؟

تلویزیون ایران را دنبال می کنم اما بیشتر از همه وقایع ورزشی. چون زبان بلد نیستم.

*کسی را می شناسید؟

شما را می شناسم به عنوان یکی از معروف ترین هنرپیشه ها و این افتخار را دارم که مستقیم با شما آشنا بشوم.

*آخرین باری که می خواستی بروی از ایران گفتی قلبم را جا گذاشتم.

 من همیشه همه جا می گویم ایران وطن دوم من است. شاید شما ندانی اما یک تئوری چاپ شده در این زمینه که ریشه اصلی کروات ها از ایران باستان است. یعنی اشتراکات فرهنگی است.

*به خاطر شیشلیک نیست؟

همان کباب مثل چیزهایی است که در کرواسی می خوریم. اینجا می گویند شیشلیک. آن جا می گویند کباب زیر آتش.

*آخرین سوال این است که همچنان می خواهید سرمربی خوبی باشید یا پدر خوبی؟

سعی می کنم که بهتر و بهتر پدر خوبی باشم. به طوری که بچه هایم به من افتخار کنند. و آن زمان کمی که با آن ها بودم و زمانی که بچه بودند و بیشتر از همیشه به من نیاز داشتند تا جایی که می توانم جبران کنم و با هم از نتایج و موفقیت من شادی کنیم و همین طور من هم از موفقیت آن ها و پیشرفت شان شاد باشم. من هم از همین جا اعلام می کنم قدردان بچه هایم هستم که خیلی راضی بودند از من.

*یک جمله به روح پدرتان بگویید.

همین طور مایل هستم تشکر کنم از والدینم که به ما حداکثر آن چیزی که باید می دادند را دادند. پدر که ما را به مسیر درست زندگی هدایت کرد با صداقت و احترام به دیگران ما را هدایت به مسیر ورزش کرد. که یک فعالیت بسیار مهم است. سفارش می کنم به همه جوان ها و این پدر خیلی خوبی کرد به من و خانواده ام. از او تشکر می کنم.

*حضور شما ما را خوشحال کرد. آرزوی سلامتی داریم برایتان و درخشش بیشتر.

من هم تشکر می کنم از دعوت شما و به مهمان های گرامی هم عرض ارادت دارم و به تمام پدرها آرزو دارم که روز به روز پدر بهتری بشوند. و بچه هایشان را در مسیر و راه راست هدایت کنند.واقعا اینجا متوجه شدم طی سالیانی که بوده ام که خانواده خیلی مهم است و پدرها خیلی مهربان هستند و نگران بچه هایشان هستند و آن چیزی که من را خیلی خوشحال می کند که در اروپا چنین چیزی نیست اینکه بچه ها بسیار بسیار خوب تربیت می شوند و به والدین و خانواده احترام می گذارند. چیزی که در ایران زیباست ارتباط خانوادگی در بالاترین سطح خودش قرار دارد.

بروز باشید ← هر روز با آخرین اخبار و اتفاقات برنامه دورهمی + دانلود قسمت شب قبل و حواشی آن با ما باشید.

لبخند زمان پخش و تکرار برنامه دورهمی در " زمان و ساعت پخش برنامه دورهمی / ساعت تکرار سریال دورهمی"

گرداوری: خندوانه


خبـــــــر مهـــــم هفتــــه :

با از محروم شدن فیروز کریمی مطلب " پیش بینی درست فیروز کریمی در دورهمی مهران مدیری !!! " را بخوانید.

جواب مهران مدیری بعد از انتقادات فراستی را در " واکنش مهران مدیری به انتقادهای فراستی از برنامه دورهمی ! " ببینید.


پر بیننده ترین مطالب مرتبط

تمام اتفاقاتی که در برنامه دورهمی مهمان بهنام صفوی رخ داد !

غافلگیری بهنام صفوی در برنامه «دورهمی» / با رضا صادقی !

وحید طالب لو مهمان دورهمی مهران مدیری / سلفی با رامبد

برانکو ایوانکوویچ در برنامه دورهمی مهران مدیری / عکس ها

مهران مدیری و کامران تفتی در اینستاگرام و تلگرام عضو نیستند !!


دانلود تمام قسمت های دورهمی

دانلود برنامه دورهمی قسمت 12 / برانکو ایوانکوویچ / روز پدر

دانلود برنامه دورهمی / قسمت 11 / کامران تفتی / حریم خصوصی

دانلود برنامه دورهمی / قسمت 10 / بهنام صفوی و مهران مدیری