سامان گلریز به قولش در خندوانه عمل کرد

سامان گلریز به قولش در خندوانه عمل کرد و به تعدادی از افراد کم‌توان که مشکل معلولیت دارند، آشپزی درس داد و آنها را خوشحال کرد.

سامان گلریز به قولش در خندوانه عمل کرد

سامان گلریز که 20 سال است در تلویزیون برنامه‌های آشپزی را آموزش می‌دهد، با تاکید بر اینکه اهمیت آشپزی سنتی کشورمان مانند تخت جمشید با ارزش است، خاطرنشان کرد: مدتی است که در برنامه صرفا به آشپزی نمی‌پردازیم بلکه لازم است گاهی از آموزش آشپزی صرف خارج شویم و نگاهی هم به سنت‌ها و میراث فرهنگی‌مان داشته باشیم.

برنامه خندوانه فصل دوم تمام شد اما هنوز حاشیه های جالب و خبرهای خندوانه ادامه دارد پیشنهاد می کنیم مطلب " ادامه حاشیه های برنامه خندوانه " را بخوانید.

سامان گلریز به قولش در خندوانه عمل کرد :به گزارش چهره نیوز، گلریز در گفت‌وگو با ایسنا،‌ گفت: همچنان مثل سال‌های گذشته هر روز ساعت 12 و 50 دقیقه ظهر در شبکه سه سیما برنامه آشپزی‌مان به راه است؛ با این تفاوت که در حال حاضر حدود سه سال است که ما در برنامه به روستاهای مختلف می‌رویم تا غذاهایی که در حال فراموش شدن است را دوباره احیاء کنیم؛ ضمن اینکه در استودیوی برنامه، یک استودیوی دیگر هم ساخته‌ایم که در آن فقط غذاهای ایرانی را آموزش می‌دهیم که این آیتم خیلی هم طرفدار دارد. ما در واقع می‌خواهیم بگوییم مردم روی میراث فرهنگی‌شان حساس باشند؛ چراکه همانطور که تخت جمشیدمان با ارزش است، آشپزی‌مان هم باید با ارزش باشد.

وی بیان کرد: ما علاوه بر آموزش آشپزی به مردم یاد می‌دهیم که خانه‌های قدیمی‌شان را تخریب نکنند و میراث فرهنگی‌شان را حفظ کنند. از طرفی عمده‌ترین نگاهمان در برنامه آشپزی، محیط زیست است که در این بخش درباره‌ی تفکیک زباله‌ها، آلوده نکردن آب‌ها‌ و... با مردم صحبت و مسائلی را به آنها یادآوری می‌کنیم.

این مجری قدیمی برنامه آشپزی در ادامه اظهار کرد: حدود 20 سال است که در تلویزیون آموزش آشپزی می‌دهم اما از سه الی چهار سال اخیر سعی کردم محور برنامه فقط آشپزی نباشد و گاهی از حالت آشپزی خارج شود. خدا را شکر طی این سال‌ها تلویزیون و مردم خیلی به من کمک کردند و من از شغلم راضی هستم.
قولی که سامان گلریز در «خندوانه» به مردم داد   
سامان گلریز به قولش در خندوانه عمل کرد
گلریز در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره‌ی اینکه چطور شد که به فکر آموزش آشپزی به افراد کم توان و معلول ذهنی افتاد؟ توضیح داد: راستش را بخواهید این اتفاق از مدت‌ها پیش در ذهن من بود که روی این مساله حتما کار کنم و به افراد کم توان آشپزی یاد بدهم تا بتوانند برای خودشان منبع درآمدی داشته باشند. این طرح بیش از یکی، دو سال در ذهن من بود تا اینکه توسط رامبد جوان به برنامه «خندوانه» دعوت شدم و در این برنامه وقتی از من پرسیدند که چه قولی می‌دهید که آدم‌ها را خوشحال کنید، من در جواب گفتم، قول می‌دهم به تعدادی از افراد کم‌توان که مشکل معلولیت دارند، آشپزی درس بدهم و آنها را خوشحال کنم. من سعی کردم در برنامه «خندوانه» قولی را بدهم که عمرش و اثرش طولانی شود و به نظرم ما یک کار بزرگ کردیم. جالب است که وقتی این قول را در تلویزیون دادم، بچه‌ها خودشان مرا پیدا کردند و گفتند اگر قول دادی باید بیایی و ما را خوشحال کنی و من هم از آنجا که دوست داشتم به وظیفه اخلاقی‌ام عمل کنم، این کار را کردم.

او ادامه داد: ما در یک موسسه خیریه واقع در شهرک غرب که برای کودکان کم توان است‌، کلاس آشپزی درست کرده‌ایم و به آنها درس آشپزی می‌دهیم. همچنین من تمام کتاب‌های کتابخانه‌ام را که مربوط به آشپزی می‌شود به بچه‌های کم توان بخشیده‌ام.

وی سپس تصریح کرد: وظیفه‌ اخلاقی‌ام کمک است و مطمئن باشید قولی که داده‌ام تا پایان راه سر قولم خواهم ماند.

سامان گلریز از رامبد جوان و برنامه‌اش تشکر کرد و گفت: به نظرم «خندوانه» یک برنامه سالم، خالص و پاک است. از رامبد عزیز نهایت تشکر را می‌کنم که برای صداوسیما برنامه‌ای ساخت که حتی ماهواره‌ها را هم برانگیخت و به نظرم این حرکت خیلی بزرگی بود.

شبکه نسیم تا مدتی قبل ، مُهر پرمخاطب ترین شبکه تلویزیونی را روی پیشانی داشت و خبرهای خندوانه از مهمترین اخبار بودند اما اکنون بعد از تمام شدن برنامه خندوانه آمار مخاطبلن آن رو به کاهش است مطلب " شبکه نسیم بعد از خندوانه " به طور مفصل به توضیح برنامه های شبکه نسیم بعد از پایان خندوانه پرداخته است.

سامان گلریز به قولش در خندوانه عمل کرد

گرداوری خندوانه

پر بیننده ترین مطالب مرتبط

زمان پخش فصل سوم خندوانه اسفند 94

زمان پخش فصل سوم خندوانه اسفند 94

پیمان معادی در فیلم جدید رامبد جوان بازی می کند

http://bayanbox.ir/view/5905133479904288539/%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF1.jpg

مجری خندوانه با نگار به جشنواره فیلم فجر می رود

http://bayanbox.ir/view/4643503230082383971/%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86020.jpg

جناب خان در حال عزاداری در بوشهر

http://bayanbox.ir/view/8454526535774541792/22-11.jpg

رامبد جوان فیلم سینمایی خندوانه را می سازد

http://bayanbox.ir/view/5696603819908771047/1144.jpg