دابسمش اولین بار در خندوانه

رامبد جوان و تیم برنامه خندوانه جزو اولین هنرمندانی بودند که به صورت عمومی از نرم‌افزار «دابسمش» استفاده کردند.

دابسمش اولین بار در خندوانه

رامبد جوان و تیم برنامه خندوانه جزو اولین هنرمندانی بودند که به صورت عمومی از نرم‌افزار «دابسمش» استفاده کردند...

چند نفر را سراغ دارید که با شنیدن صدای خود در ویدئو و یا فایل‌های صوتی ضبط شده، احساس خجالت نکنند؟ حقیقت آن است که بسیاری از ما بدون آنکه حتی خودمان خبر داشته باشیم به بیماری «میزوفونیا» یا «صدابیزاری» مبتلا هستیم...
چند نفر را سراغ دارید که با شنیدن صدای خود در ویدئو و یا فایل‌های صوتی ضبط شده، احساس خجالت نکنند؟  حقیقت آن است که بسیاری از ما بدون آنکه حتی خودمان خبر داشته باشیم به بیماری «میزوفونیا» یا «صدابیزاری» مبتلا هستیم. ابتلا به این اختلال، با «اعتماد به نفس» شخص رابطه عکس دارد و شدت آن با کاهش این حس، افزایش می‌یابد. اگر به رویکرد چند سال اخیر و روند عرضه نرم‌افزارهای عمومی مرتبط با صدا که برای تلفن‌های هوشمند در دسترس قرار گرفتند، نیم نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که تمام آن‌ها اعتماد به نفس و توانایی اجرا توسط شخص را به طور کامل از یاد برده‌اند.

برنامه خندوانه فصل دوم تمام شد اما هنوز حاشیه های جالب و خبرهای خندوانه ادامه دارد پیشنهاد می کنیم مطلب " ادامه حاشیه های برنامه خندوانه " را بخوانید.

آمارها نشان می‌دهند که اگر کاربر اعتماد به نفس لازم برای صحبت کردن را نداشته باشد، «اینستارادیو»، «واین» یا نرم‌افزارهای مشابه آن نیز هیچ کاری از پیش نخواهند برد. با این حال و طی چند ماه اخیر، استفاده از یک نرم‌افزار همراه جدید بین دوستداران شبکه‌های اجتماعی و خصوصا «اینستاگرام» بسیار رایج شده است. در شرایطی که پیام‌رسان‌های همراه چون «وایبر»، «تلگرام» و «واتس اپ» هم از قابلیت ضبط کردن صدا استفاده و کاربر را تشویق به انجام این کار می‌کنند، توسعه یک نرم‌افزار ساده و کاربرپسند چون «دابسمش» چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

از سیر تا پیاز فرزند خلف تکنولوژی

صداگذاری آن هم به صورت کاملا هماهنگ با ویدئو، کار ساده‌ای نیست و دردسرهای بسیاری برای یک کاربر عادی دنیای صفر و یک به همراه دارد. به همین سبب و برای تعدیل این دشواری، سه جوان برنامه‌نویس تصمیم گرفتند تا نرم‌افزاری را برای این کار در نظر بگیرند. با این حساب می‌توان گفت «دابسمش» یک نرم‌افزار همراه برای لب زدن یا کارائوکه کردن ویدئوهای شخصی به شمار می‌آید.

البته این نرم‌افزار یک تفاوت عمده با نمونه‌های مشابه خود دارد و آن هم تمرکز روی جنبه‌های سرگرمی است. دابسمش را نساخته‌اند تا با آن به صورت حرفه‌ای ویدئوهایتان را صداگذاری کنید؛ بلکه این نرم‌افزار به وجود آمده است تا هنر لب زدن را به شکلی عمومی و قابل لمس برای تمامی اقشار جامعه در اختیار علاقه‌مندان قراردهد. کارائوکه کردن با دابسمش حداقل یک و حداکثر ۱۰ ثانیه زمان در اختیار کاربر قرار می‌دهد و این مورد جذابیت آن را چندین برابر می‌کند.

تمامی ویدئوهایی که از طریق این نرم‌افزار به اشتراک گذاشته می‌شوند کوتاه هستند و به همین دلیل اجرا کردن آن‌ها با اینترنت داخلی آسان‌تر از هر نرم‌افزار مشابهی خواهد بود. علاوه بر این دابسمش این قابلیت را دارد تا به کمک نرم‌افزارهای مکمل، خروجی نهایی خود را تا حدی فراتر از استانداردهای خود نرم‌افزار نیز پیش ببرد. برای مثال می‌توان یک ویدئو را به وسیله دابسمش کارائوکه کرد؛ پس از ذخیره‌سازی این ویدئو، می‌توان فایل دیگری نیز به آن اضافه کرد و سپس با نرم‌افزارهای تدوین ساده، یک «داب» - فایل‌هایی که به عنوان خروجی از نرم‌افزار دریافت می‌شوند - طولانی‌تر را به دست آورد. نکته جالب توجه در رابطه با دابسمش آن است که می‌توان «داب» را از پایه با صداهای مورد نظر خود ضبط کرد یا حتی فایل‌های صوتی از پیش آماده شده را وارد نرم‌افزار کرد.

البته اگر به فایل صوتی مورد نظر خود دسترسی نداشته باشید، موتور جست‌وجوی  قدرتمند دابسمش به کمک شما خواهد آمد و می‌توان در کمتر از چند ثانیه به صدا یا صداهای مورد نظر رسید. علاوه بر این، نباید از یاد برد که دابسمش نیز درست به‌مانند «واین» و نمونه‌های مشابه خود، تنها به یک فعالیت انفرادی و به نوعی ضبط یک‌نفره ویدئوها ختم نمی‌شود. این برنامه همراه، علاوه بر تک‌گویی‌های بسیاری که در خود قرار داده است، دیالوگ‌های متفاوتی را نیز برای اجرا شدن توسط بیش از یک نفر در نظر گرفته که خود تنوع «داب‌»‌های تولیدی توسط کاربران را چندین برابر می‌کند. به این موارد، قابلیت به‌اشتراک گذاشتن مستقیم «داب» در شبکه‌های اجتماعی گوناگون را هم اضافه کنید تا این برنامه نوپا و البته محبوب، به یکی از کامل‌ترین نمونه‌های موجود در دنیای مجازی بدل شود.

چرا دابسمش؟

دابسمش اولین بار در خندوانه :راحتی استفاده، سیاست‌گذاری مناسب و البته همه‌گیر شدن سرویس، اصلی‌ترین دلایل ما برای پیشنهاد کردن «دابسمش» به‌شمار می‌آیند. پروسه کار کردن با دابسمش به سادگی چند کلیک است و به همین سبب در کمتر از چند ماه خیل عظیمی از دوستداران تکنولوژی به جمع هواداران این نرم‌افزار همراه اضافه شدند. دابسمش نه شما را مجبور به استفاده از قوه تخیل‌تان می‌کند و نه اصراری به خلاق بودن دارد. البته اگر این فاکتورها را داشته باشید، قطعا نرم‌افزار خروجی مناسب‌تری را در اختیارتان قرار خواهد داد. فیلم‌های اکشن، فانتزی، علمی-تخیلی، ابرقهرمانی یا عاشقانه، تبلیغات محبوب تلویزیونی، گزارش‌های ورزشی یا حتی صداهای محیطی، همه و همه در دابسمش قرار گرفته‌اند تا تنها بخش فیلمبرداری به کاربر سپرده شود.

نکته جالب توجه در رابطه با این نرم‌افزار، اصرار آن به کارائوکه کردن صداهاست. این مساله ممکن است در نگاه اول تا حدی برخی از کاربران را دل‌زده کند؛ اما اگر به جنبه سرگرمی استفاده از دابسمش توجه کنیم، خواهیم دید که لب زدن صرف، چندان هم تفریح بدی به نظر نمی‌رسد. چالش پیش‌رو کاربران در استفاده از دابسمش، هماهنگ کردن چهره و احساسات با صدای از پیش ضبط شده خواهد بود و اگر چنین ویژگی برای آن در نظر گرفته نمی‌شد، دیگر جذابیت حال حاضر در دابسمش دیده نمی‌شد. علاوه بر این، بسیاری از کارشناسان از کیفیت پایین ویدئوهای ضبط شده توسط این نرم‌افزار شکایت‌هایی داشته و دارند. شکایت‌هایی که با توجه به به‌روزرسانی‌های اخیر دابسمش، می‌توان گفت مد نظر تیم سازنده نیز قرار گرفته است.

در رابطه با سیاست‌گذاری هم باید گفت تیم جوان توسعه‌دهنده دابسمش سنگ تمام گذاشته است و نهایتا تمامی قوانین این نرم‌افزار، کاملا به نفع فرد تولیدکننده هر «داب» در نظر گرفته شده‌اند. اگر ویدئو کوتاه  یا به اصطلاح «داب» شخصی شما به هر شکلی در هر رسانه‌ای به انتشار برسد، شما این حق را خواهید داشت تا به صورت قانونی و از طریق مراجع آنلاین بین‌المللی، از حقوق مادی و معنوی ویدئو خود دفاع کنید. این مساله برای آن دسته از کاربرانی که به صورت حرفه‌ای به تولید محتوا می‌پردازند، بیش از دیگران اهمیت خواهد داشت و با در نظر گرفتن این مورد، دابسمش به انتخابی مناسب و امن برای این قشر بدل می‌شود.

کارائوکه به سبک ایرانی‌ها

رامبد جوان و تیم برنامه خندوانه جزو اولین هنرمندانی بودند که به صورت عمومی از نرم‌افزار «دابسمش» استفاده کردند. محبوبیت بالای برنامه مذکور و هم‌چنین شخصیت جناب خان، سبب شد تا به دنبال رامبد و تیم‌اش، صدها نفر دیگر نیز «داب»‌های خود را ضبط کرده و در فضای مجازی قرار دهند. پس از انتشار این «داب»‌های کوتاه، صفحه‌های بزرگ و کوچک بسیاری در شبکه‌های اجتماعی و خصوصا اینستاگرام شکل گرفت. این صفحه‌ها ابتدا با قرار دادن ویدئوهای کوتاه مردم به محبوبیت رسیدند و در ادامه برای حفظ این محبوبیت، هواداران خود را به چالش‌های اینترنتی دعوت کردند.دابسمش اولین بار در خندوانه

چالش‌هایی که با هشتگ «دابسمش» کار خود را آغاز کردند و در ادامه به محبوبیت بیشتری رسیدند. نکته جالب توجه در رابطه با این چالش‌ها آن است که علاوه بر هنرمندان و افراد شناخته‌شده، عموم مردم را نیز درگیر خود کرده و روزانه هزاران ویدئو کوتاه برای پیوستن به این چالش‌ها به انتشار می‌رسند. ابزارهای ویرایش «دابسمش» تا حدودی مشابه واسط کاربری اینستاگرام هستند و به همین دلیل پیچیدگی چندانی هنگام کار با آن‌ها متوجه کاربر نمی‌شود.

تیم توسعه‌دهنده پیش از انتشار رسمی «دابسمش»، نرم‌افزاری تحت عنوان «استارلایز» را به صورت رسمی عرضه کرده بود. «استارلایز» این قابلیت را در اختیار شخص قرار می‌داد تا به راحتی و به واسطه چند ابزار ویرایش، یک نماهنگ کامل را با استفاده از تلفن همراه خود به تولید برساند. ایده اولیه «استارلایز» توجه بسیاری را به خود جلب کرد؛ اما پیچیدگی‌های نرم‌افزار و پشتیبانی نه‌چندان مناسب تیم سازنده، یک شکست تلخ را برای خالقان «دابسمش» رقم زد. خوشبختانه هیچ یک از پیچیدگی‌های نرم‌افزار مذکور در «دابسمش» دیده نمی‌شوند و حال می‌توان با خیال راحت محصول جدید تیم آلمانی را به خیل عظیمی از دوستداران کارئوکه، تلفن‌های هوشمند و به‌طور کل سرگرمی‌های تعاملی پیشنهاد کرد.

مسیری دشوار برای خالقان دابسمش

«دابسمش» یک مزیت بزرگ دارد و آن هم انتقال حس قدرت و اعتماد به نفس به کاربر است. در کمتر از چند ثانیه می‌توان به شخصیت کلیدی فیلم‌های محبوب هالیوودی بدل شد یا دیالوگ‌های بتمن را با چهره‌ای درهم ادا کرد. البته این تنها مزایای «دابسمش» نیست. با استفاده از این اپلیکیشن شخص ناخودآگاه به خلاقیت کمتری نیاز دارد و همین مسئله، محبوبیت آن را روز به روز افزایش می‌دهد. اینجا خبری از محدودیت زمانی چند ثانیه‌ای «واین»  یا نمونه‌های مشابه نیست. همه چیز از قبل حاضر است و تنها حرکت دادن لب‌ها برای چند ثانیه، یک ویدئو متفاوت را خلق می‌کند. «دابسمش» در حال حاضر گستره هوادارانی به وسعت ۱۹۲ کشور را در اختیار دارد و روزانه چندین میلیون نفر از خدمات رایگان این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.دابسمش اولین بار در خندوانه

هوشمندی تیم «دابسمش» در آن است که با وجود شبکه اشتراک‌گذاری داخلی، باز هم کاربر را محدود به محیط خود نمی‌کند و این اجازه را به او می‌دهد تا ویدئو‌های خود را در هر شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارد. «دابسمش» شاید توسط سه جوان برنامه‌نویس توسعه داده شده باشد؛ اما نقشه‌های اقتصادی، روان‌شناسی مخاطب و هم‌چنین مسائل فنی آن‌قدر هوشمندانه در آن مدیریت شده‌اند که به راحتی می‌توان از این نرم‌افزار به عنوان یکی از موفق‌ترین نمونه‌های همراه طی چند سال اخیر یاد کرد. «دابسمش» آمده است تا بماند و این مسئله را به خوبی می‌توان از صحبت‌های مالکان آن نیز متوجه شد.

تنها باید منتظر ماند و دید که پس از فروکش کردن هیجان مردم در استفاده از این نرم‌افزار طی ماه‌های اولیه، شرکت «موبایل موشن» چه نقشه‌هایی برای آینده خود و حفظ محبوبیت «دابسمش» در نظر خواهد گرفت. تا آن زمان باید به دیدن هشتگ‌های «دابسمش» و نام آن در صدر نرم‌افزارهای محبوب موبایل عادت کنیم. «دابسمش» در حال حاضر به صورت کاملا رایگان و با حجمی کمتر از چند ده مگابایت از طریق فروشگاه‌های آنلاین تلفن‌های هوشمند تحت سیستم عامل اپل – iOS – و اندروید قابل دریافت است.

شایان ذکر است که «دابسمش» به صورت رسمی برای تلفن‌های هوشمند ویندوزفونی عرضه نشده و در حال حاضر، نرم‌افزارهای غیررسمی با قابلیت‌های مشابه آن به راحتی قابل دانلود است

شبکه نسیم تا مدتی قبل ، مُهر پرمخاطب ترین شبکه تلویزیونی را روی پیشانی داشت و خبرهای خندوانه از مهمترین اخبار بودند اما اکنون بعد از تمام شدن برنامه خندوانه آمار مخاطبلن آن رو به کاهش است مطلب " شبکه نسیم بعد از خندوانه " به طور مفصل به توضیح برنامه های شبکه نسیم بعد از پایان خندوانه پرداخته است.

دابسمش اولین بار در خندوانه

گرداوری خندوانه

پر بیننده ترین مطالب مرتبط

زمان پخش فصل سوم خندوانه اسفند 94

زمان پخش فصل سوم خندوانه اسفند 94

پیمان معادی در فیلم جدید رامبد جوان بازی می کند

http://bayanbox.ir/view/5905133479904288539/%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF1.jpg

مجری خندوانه با نگار به جشنواره فیلم فجر می رود

http://bayanbox.ir/view/4643503230082383971/%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%AF-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86020.jpg

جناب خان در حال عزاداری در بوشهر

http://bayanbox.ir/view/8454526535774541792/22-11.jpg

رامبد جوان فیلم سینمایی خندوانه را می سازد

http://bayanbox.ir/view/5696603819908771047/1144.jpg